De 2021 Triumph Trident 660 doet precies wat je van een middenklasser mag verwachten. Hij levert sportieve prestaties, maar blijft weg van nodeloze extremen
Typisch Triumph, maar ...
Triumph-motorfietsen hebben een stevige reputatie op het vlak van prestaties en kwaliteit. De nieuwe Triumph Trident 660 voldoet op dat vlak aan alle verwachtingen. En voegt daar nog een gunstig prijskaartje aan toe!

Eenvoud siert
De 2021 Triumph Trident 660 is een middenklasse naked die precies doet wat je van een middenklasser mag verwachten. Hij is goed beheersbaar, heeft een hoog fungehalte en beschikt over alle nodige elektronica om motorrijden zo veilig mogelijk te maken. Niks meer, maar zeker niks minder.

Heerlijk blok
Het hart van de Trident is meteen ook Triumphs handelsmerk: een drieclinder met een sportief hart. De ‘triple’ levert sportieve prestaties, maar blijft weg van extremen die op de openbare weg niet alleen onbruikbaar zijn, maar het rijden vaak ook een pak moeilijker maken.

Vriendelijk prijskaartje
De Britten blijven met hun nieuwe roadster onder de magische grens van 8.000 euro. Net als de prijs wordt ook het gewicht laag gehouden. De Triumph Trident weegt amper 189 kg, wat er mee voor zorgt dat de driecilinder zich bijzonder licht laat sturen.

Nieuw publiek
Trumph mikt met de Trident 660 op een nieuw publiek. Dat mag iets minder koopkrachtig zijn dan het traditionele publiek dat voor een Brit kiest, maar daarom hoeft je niet minder rijplezier te verwachten. De fabriek uit Hinckley heeft alles goed op een rijtje en de Triumph Trident 660 lijkt vrij van gebreken en vol deugden. Voor jongere motorrijders die het nog even met een A2-rijbewijs moeten stellen, is er ook een versie met 35 kW. De Trident zit vol Britse logica die het merk in het vizier kan brengen van nieuwe klanten. Wie de Trident 660 ook letterlijk in het vizier wil krijgen, kan in januari terecht bij de Triple Days, Triumphs eigen alternatief op het afgelaste Salon van Brussel.
Meer weten over de Triumph Trident 660 en de Triumph Triple Days? Klik hier

Meest recente artikelen
Vignetten, toltrajecten en bergpassen in Oostenrijk
Oostenrijk heeft vignetten voor het wegverkeer, er zijn tolwegen waar je apart moet betalen en er is zelfs een zogeheten go-Box nodig als je voertuig meer dan 3,5 ton weegt.
Maak je fiets lenteklaar
Maak je fiets klaar voor het lentezonnetje. Controleer de bandendruk voor minder kans op lekke banden. Reinig en smeer de ketting grondig voor soepel fietsen. Geef remmen extra aandacht—veilig op pad!
LEZ Frankrijk: je Crit’Air ecovignet in 9 gemakkelijke stappen!
Op deze pagina vind je een handige gebruiksaanwijzing om het Franse ecovignet te bestellen.
Waar en wanneer is het druk op de weg in Zwitserland
De schoolvakanties zijn traditioneel de periodes dat we massaal op vakantie gaan. Veel Belgen blijven in Europa en kiezen voor eigen vervoer. Om naar of door Zwitserland te rijden bijvoorbeeld.
Waar en wanneer is het druk op de weg in Spanje?
De schoolvakanties zijn traditioneel de periodes dat we massaal op vakantie trekken. Veel Belgen blijven in Europa en kiezen voor eigen vervoer. Om naar het zonovergoten Spanje te rijden bijvoorbeeld.
Waar en wanneer is het druk op de weg in Oostenrijk
De schoolvakanties zijn traditioneel de periodes dat we massaal op vakantie gaan. Veel Belgen blijven in Europa en kiezen voor eigen vervoer. Om naar of door Oostenrijk te rijden bijvoorbeeld.
Waar en wanneer is het druk op de weg in Italië?
De schoolvakanties zijn traditioneel de periodes dat we massaal op vakantie gaan. Veel Belgen blijven in Europa en kiezen voor eigen vervoer. Om naar het zonnige Italië te rijden bijvoorbeeld.