De nieuwe Indian FTR Sport ziet er niet alleen geweldig uit, hij kan ook prima zijn mannetje staan op het circuit.
Het oer-Amerikaanse motormerk Indian mag dan vooral bekend zijn van hun choppers, cruisers en custom bikes, maar met de (onlangs door ons geteste) Sport Chief en vooral de FTR-modellen zit er ook aardig wat sportiviteit in het gamma.

Sportief
De Indian FTR Sport bestaat in verschillende versies, die voor 2023 trouwens een modelupdate kregen. Van een standaardmachine tot een Rally-uitvoering, en van een compleet uitgedoste ‘R Carbon’ tot een nieuwe ‘Sport’-versie. Al neem je die Sport best niet te letterlijk, want het gaat vooral om uiterlijke opsmuk aan de hand van een vliegenschermpje, een bodemkuip, een seatcover voor de duozit en een prachtige kleurencombinatie van wit met rode wielen. Maar toch … hij is sportiever dan je denkt.
Vlot en licht
Hoewel je op een sportieve trip geneigd bent om steeds hoge toeren op te zoeken om de laatste pk’s uit je motor te halen, kan je met de Indian FTR Sport een bocht gerust aanvallen in een versnelling hoger dan zou ‘moeten’. Hij voelt zo koppelrijk aan en klimt zo graag in de toeren dat je qua schakelen weinig mis kan doen. Bovendien schakelt de bak heel makkelijk en licht.

Scherp
Sturen is de Indian FTR Sport z’n ding. Hij laat zich gewillig in de bocht leggen en blijft dan mooi de gekozen lijn volgen. Ga je vervolgens toch iets te vroeg op het gas, dan grijpt de tractiecontrole subtiel in om je op je fout te wijzen. Ook waren we verbaasd over het remmen als hij eenmaal op hellingshoek ligt. Dat doet de Indian namelijk met verve. Een echte bochtenpikker!
Conclusie
De nieuwe FTR Sport ziet er niet alleen geweldig uit, al helemaal in het wit met rood, maar hij kan ook prima zijn mannetje staan op het circuit. Wij reden ermee op het snelle Zandvoort en waren verbaasd over de nimmer aflatende acceleratie, de onuitputtelijke remmen en de verbazende stabiliteit.
Onder het zadel
- Motor: vloeistofgekoelde V-twin 1203 cc
- Vermogen: 123 pk
- Koppel: 118 Nm
- Topsnelheid: +/- 190 km/u
- Rijklaar gewicht: 237 kg
- Zadelhoogte: 780 mm
- Verbruik: 6,8 l/100 km
- Prijs: 17.390 euro
- Meer info op indianmotorcyclebenelux en op www.motorprijzen.be
Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.
Touring depanneert ook je motor
Een probleem met je motor? Dankzij de pechverhelping van Touring komen onze wegenwachters je dag en nacht te hulp, overal in België en zelfs voor je voordeur!
Ga je met de motor op reis? Bekijk dan onze pechverhelpingsformules in het buitenland.
Meest recente artikelen
ANPR-camera's: steeds veelzijdiger en nadrukkelijker aanwezig
ANPR-camera's schieten als paddenstoelen uit de grond en hun rol wordt steeds belangrijker. Maar ze roepen ook vragen op, met name op het vlak van privacy.
Ticino, idyllische tussenstop op weg naar het zuiden
Info partenaire - Canton le plus méridional de Suisse, le Tessin constitue une escale idéale pour les voyageurs se rendant en Italie en voiture, à moto ou en camping-car. Il est vrai que la région offre un mélange unique de précision suisse et de charme italien.
Kamperen in Ticino: de ultieme vakantie-mix
Info partenaire - Camper dans le Tessin est une expérience hors du commun. Le canton le plus méridional de Suisse allie à merveille la puissance des paysages montagneux et la douceur d’un climat quasi méditerranéen. On se croirait en Italie, la précision suisse en plus.
Alles over milieuzones, vignetten en rijverbod in Duitsland
L'Allemagne n'impose pas seulement des vignettes pour les zones environnementales. Dans certaines villes il y a aussi une interdiction de conduire.
Alles over milieuzones in Denemarken
Avant de vous rendre en voiture au Danemark, vérifiez s'il existe des zones environnementales en vigueur.
Alles over milieuzones en vignetten in Europa
Un certain nombre de pays européens ont établi des zones à basses émissions (LEZ). Où sont situées ces zones environnementales? Que devez-vous faire pour pouvoir y circuler? Avez-vous besoin ou non d'une vignette? Nos explications par pays.