SmartView is een eenvoudige en doeltreffende digitale innovatie waarmee je de route en aankomst van de wegenwachter live kan volgen op een smartphone.
Uber, Uber Eats, Deliveroo,… al deze recente apps beschikken over geolokalisatie om in real time de aankomst van je chauffeur of bezorger te volgen. Ook Touring past deze techniek toe. Laten we de mogelijkheden van dit innovatieve systeem eens bekijken.
Waarom hebben we SmartView ontwikkeld?
Aan de kant van de weg moeten stoppen kan eng zijn. Je bent onzeker, moet wachten en bent ongerust, heel normaal in een dergelijke situatie. Daarom heeft Touring SmartView gelanceerd, een webgebaseerd systeem waarvoor geen mobiele app geïnstalleerd hoeft te worden en dat met een paar klikken rechtstreeks toegankelijk is. Als mensen met pech de route van de wegenwachter live kunnen volgen, zou hen dat veel minder ongerust maken, oordeelt Touring.
Hoe werkt het?
Bij pech vragen sommige bestuurders bijstand via een app, maar de meesten bellen liever het noodnummer. Afhankelijk van de aard van het probleem geeft de agent van Touring hen een eerste schatting van de aankomsttijd van de wegenwachter.
Dit is echter een ruwe schatting. Maar de tijd kan lang lijken aan de kant van de weg of achter de vangrail. Dan kan SmartView soelaas bieden!
De procedure is eenvoudig. Zodra de oproep beëindigd is, stuurt de agent van Touring een sms naar de oproeper. Die kan klikken op de link in het bericht om de aankomst van de wegenwachter in real time te volgen.
Is SmartView beschikbaar in het buitenland ?
Dankzij het netwerk van ARC Europe, waarvan Touring aandeelhouder is, wordt dit digitale systeem ook buiten de Belgische grenzen toegepast en begeleidt het automobilisten in heel wat Europese landen. Momenteel is SmartView voor Business klanten al beschikbaar in Frankrijk, Nederland, Luxemburg, Spanje, Andorra, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en Polen. Voor particuliere klanten is SmartView beschikbaar in België en Frankrijk.

Zijn er nog andere mogelijkheden?
Maar er is meer. Niet alleen wordt de persoon in nood in real time op de hoogte gehouden van de locatie van de wegenwachter, de interactieve link verschaft ook nog andere belangrijke informatie. Zoals een nauwkeurige schatting van de aankomsttijd en een functie om het Touring callcenter rechtstreeks te bellen, het verzoek om bijstand in een paar klikken te annuleren of vrienden en familie via sms, e-mail of sociale netwerken op de hoogte houden van de vorderingen van de reparatie.
Zodra het voertuig weer rijklaar is of voor verdere reparatie in de garage staat, vraagt Touring om een evaluatie van de dienstverlening en geven we eventueel de zogenaamde secundaire diensten aan. Deze extraatjes van Touring maken de pech minder pijnlijk voor de klanten en partners. Dat zijn bijvoorbeeld reserveringen voor taxi’s, treinen, vervangwagens en hotels in het buitenland, om er maar een paar te noemen.
Hoe zit het met het B2B-netwerk?
Naast dit webgebaseerde systeem heeft Touring ook digitale bijstandsaanvraag uitgewerkt, dat rechtstreeks in de app van de B2B-klanten is geïntegreerd. De functie Smart RSA biedt dezelfde mogelijkheden als SmartView, met daarbij de bijstandsaanvraag binnen de app van de partner. Zo behoudt de bestuurder de vertrouwde interface en de kleuren van de partner.
Deze innovaties werden mogelijk gemaakt door een verregaande digitalisering van alle processen binnen Touring. De ontwikkelingen zullen verder in deze richting evolueren. Touring streeft naar uitmuntendheid in zijn activiteiten en stelt de zorg om de klant centraal.